Passa al contingut principal

EL DRET D'APRENDRE

LA CREACIÓ D'UN PODCAST

Després d'estar treballant amb diversos jocs de eduapp, hem escollit tres que són "Spelling 1", "Match it up 1" i "Animal train". Cadascun d'aquests, estan dissenyats per motivar a l’infant a aprendre, ja que és una manera dinàmica d’ensenyar diversos conceptes. Serveixen per afavorir i potenciar el seu desenvolupament cognitiu, amb la finalitat de facilitar l’aprenentatge significatiu i cooperatiu.  

També creiem que aquest tipus d'activitats són molt útils com a recurs professional de l’educació, pel fet que suposen un contacte directe amb la realitat i avui dia estem totalment envoltats de tecnologia. A més a més, com a educador/a és una eina molt àmplia i interessant per a treballar amb els infants diversos temes.


El primer joc “Spelling 1” tracta d’ordenar les diferents lletres que ens mostra la pantalla amb el propòsit de formar una paraula, ajudant-nos d’una imatge. D’aquesta manera els nens i nenes aprenen el concepte de la imatge relacionada amb la paraula que ells mateixos formen.





El joc “Match it up 1” consisteix en relacionar imatges d’animals. Al centre de la pantalla apareix una imatge d’un animal i al voltant d’aquesta, molts animals més, a partir d’aquí, l’infant ha d’arrossegar l’animal que correspongui a la imatge per relacionar-lo.






L’últim joc “Animal traint” pretén ensenyar els animals dividits en 7 àrees (animals d’aigua, de granja, del desert, de la neu, etc). S’ha d’escollir una d’aquestes àrees i a partir d’aquí relacionar l’animal que surti escrit dins del tren amb la imatge d’aquest. Per exemple, al tren posa: tigre, doncs d’ha de buscar ràpidament la fotografia del tigre i posar-la dins.


L'ús o la prohibició dels mòbils en els centres educatius:


















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL EN LA PRIMERA INFÀNCIA

L'experiència de realitzar un conte digital:  1. Conte digital https://storybird.com/books/aprendre-a-viure-junts/?token=edgfu5rqd6 2. Introducció El nostre conte titulat “Aprendre a viure junts” esta dirigit a nens de 0-3 anys. El nostre objectiu és que els nens que s’introdueixen en l’etapa escolar siguin conscients de la diversitat de companys que poden trobar dins l’aula. Per això, el nostre llibre vol inculcar als nens el valor d’aprendre a viure junts en una societat amb diversitat. A més, volem conscienciar als nens de la importància del respecte i la no discriminació cap als altres, siguin com siguin i de la cultura que siguin, ja que tots som iguals. El nostre llibre presenta un protagonista principal, què és en Ming. En Ming, és un nen xinès que acaba d’arribar a la ciutat i s’incorpora a una nova escola en la qual no hi ha diversitat. Per aquest motiu, l’arribada d’en Ming sorprèn als nens de l’escola i aquests no s’apropen a ell pel fet que el veuen dif...

L'ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL

Des del nostre punt de vista, l'alfabetització és necessària per actualitzar la societat fent diversos canvis socials i culturals. Aquesta, ens ajuda de manera externa o interna, a desenvolupar nous mètodes d'aprenentatge de forma pròpia.  A més, és un procés que no s'acaba degut a que anem incorporant recursos com per exemple les noves tecnologies, que ajuden a renovar la forma d'aprendre. 

INTERNET SEGURA

Avui a classe, hem parlat del ciberassetjament. El ciberassetjament es defineix com el maltractament reiterat a un alumne o alumna a través dels aparells tecnològics. Aquest maltractament engloba amenaçes, ridiculitzacions, suplantacions d’identitat, on no és necessària la presència de la persona agredida per dur a terme l’agressió i això impossibilita a la persona assetjada defensar-se. Tot això està passant degut al mal ús que fem de les tecnologies. Aquest mal ús dona lloc a dos situacions de risc on els menors son els afectats: el grooming i el ciberassetjament entre alumnes. El ciberassetjament entre alumnes es caracteritza perquè el mitjà que s’utilitza son les eines tecnològiques i es produeix de forma anònima. A més, aquest assetjament es produeix de forma continua i anònima. Entre l’assetjador i l’assetjat hi ha certa proximitat d’edat i gran desequilibri de poder. l’assetjador té un control de la situació que fa que l’assetjat acabi afectat psicològicament. Aquest...