Passa al contingut principal

L'ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL



Des del nostre punt de vista, l'alfabetització és necessària per actualitzar la societat fent diversos canvis socials i culturals. Aquesta, ens ajuda de manera externa o interna, a desenvolupar nous mètodes d'aprenentatge de forma pròpia. 

A més, és un procés que no s'acaba degut a que anem incorporant recursos com per exemple les noves tecnologies, que ajuden a renovar la forma d'aprendre. 




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL EN LA PRIMERA INFÀNCIA

L'experiència de realitzar un conte digital:  1. Conte digital https://storybird.com/books/aprendre-a-viure-junts/?token=edgfu5rqd6 2. Introducció El nostre conte titulat “Aprendre a viure junts” esta dirigit a nens de 0-3 anys. El nostre objectiu és que els nens que s’introdueixen en l’etapa escolar siguin conscients de la diversitat de companys que poden trobar dins l’aula. Per això, el nostre llibre vol inculcar als nens el valor d’aprendre a viure junts en una societat amb diversitat. A més, volem conscienciar als nens de la importància del respecte i la no discriminació cap als altres, siguin com siguin i de la cultura que siguin, ja que tots som iguals. El nostre llibre presenta un protagonista principal, què és en Ming. En Ming, és un nen xinès que acaba d’arribar a la ciutat i s’incorpora a una nova escola en la qual no hi ha diversitat. Per aquest motiu, l’arribada d’en Ming sorprèn als nens de l’escola i aquests no s’apropen a ell pel fet que el veuen dif...

INTERNET SEGURA

Avui a classe, hem parlat del ciberassetjament. El ciberassetjament es defineix com el maltractament reiterat a un alumne o alumna a través dels aparells tecnològics. Aquest maltractament engloba amenaçes, ridiculitzacions, suplantacions d’identitat, on no és necessària la presència de la persona agredida per dur a terme l’agressió i això impossibilita a la persona assetjada defensar-se. Tot això està passant degut al mal ús que fem de les tecnologies. Aquest mal ús dona lloc a dos situacions de risc on els menors son els afectats: el grooming i el ciberassetjament entre alumnes. El ciberassetjament entre alumnes es caracteritza perquè el mitjà que s’utilitza son les eines tecnològiques i es produeix de forma anònima. A més, aquest assetjament es produeix de forma continua i anònima. Entre l’assetjador i l’assetjat hi ha certa proximitat d’edat i gran desequilibri de poder. l’assetjador té un control de la situació que fa que l’assetjat acabi afectat psicològicament. Aquest...