Hem decidit crear un recurs educatiu
per a nens de primària que consisteix en aprendre els conceptes bàsics sobre els aliments per tal d’obtenir una dieta equilibrada, ja que creiem que
la salut és un factor important en la nostra vida que requereix un aprenentatge
continuat des de ben petits.
Tema general o tema: en general, quins coneixements i
habilitats les àrees seran el focus de la formació?
El tema general que es treballarà a
partir del recurs serà la l'alimentació i els seus components per tenir
una vida equilibrada/saludable. Pertany a l’àrea de “salut i equilibri personal”.
Els alumnes coneixeran de forma bàsica els diferents aliments i les categories
a les qual pertanyen.
Objectius: què volem que els usuaris del recurs educatiu
aprenguin?
- Crear i adquirir els coneixements bàsics sobre els grups d'aliments.
- Conèixer la freqüència de consum dels diferents grups d'aliments, per mantenir una dieta equilibrada.
- Saber classificar els aliments en la piràmide alimentària.
- Saber diferenciar els 3 tipus d’aliments segons l'origen i els 5 grups
depenen de la seva composició.
Resum de les activitats participants: com faran servir
els usuaris el recurs educatiu?
Mitjançant el recurs que els hi
proporcionarem, treballaran a partir d’endevinalles, mots encreuats, piràmides alimentàries i relacionar conceptes per tal de
veure si compleixen els objectius establerts anteriorment.
Eines: quines eines digitals podria utilitzar per
presentar el contingut?
El contingut es presentarà a partir
del ordinador/tableta i la pissarra digital.
Activitats d'avaluació: com determinarem si els
participants han aconseguit els objectius identificats en el número 2?
Observant els resultats, a partir del
50% de les respostes encertades l’alumne tindrà un coneixement bàsic i per tant
haurà assolit part dels objectius. Com més elevat sigui el percentatge
d’encerts, major serà el nombre d’objectius aconseguits.
- Crear i adquirir els coneixements bàsics sobre els grups d'aliments.
- Conèixer la freqüència de consum dels diferents grups d'aliments, per mantenir una dieta equilibrada.
- Saber classificar els aliments en la piràmide alimentària.
- Saber diferenciar els 3 tipus d’aliments segons l'origen i els 5 grups depenen de la seva composició.
Mitjançant el recurs que els hi proporcionarem, treballaran a partir d’endevinalles, mots encreuats, piràmides alimentàries i relacionar conceptes per tal de veure si compleixen els objectius establerts anteriorment.
El contingut es presentarà a partir del ordinador/tableta i la pissarra digital.
Observant els resultats, a partir del 50% de les respostes encertades l’alumne tindrà un coneixement bàsic i per tant haurà assolit part dels objectius. Com més elevat sigui el percentatge d’encerts, major serà el nombre d’objectius aconseguits.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada