Passa al contingut principal

PISSARRES DIGITALS








FITXA DE L'ACTIVITAT

Nom de l’activitat
RELACIONA                   
Edat
13  Anys
Material
·         Ordinador
·         Pissarra digital
Temps
30 minuts.
Objectius
·         Gaudir de l’activitat.
·         Potenciar les TIC.
·         Fomentar el desenvolupament dels coneixements de la matèria.
·         Reconèixer i diferenciar els components de la taula periòdica.

Descripció elaboració
L’activitat consisteix en què els nois/es relacionin els diferents minerals de la taula periòdica que se’ls presenta a través de diferents cartes, i han de aconseguir fer parelles mitjançant el nom del mineral i la nomenclatura, per exemple: (Plata=Ag).
Criteris d’avaluació
Ítems
No
observacions
Han gaudit de l’activitat?



Hem estimulat interès cap a l’expressió tecnològica?



Han assolit els coneixements establerts?



Han reconegut els diferents components?







AVANTATGES I INCONVENIENTS DE LES PISSARRES DIGITALS

La pissarra digital interactiva és bàsicament un dispositiu de presentació que interactua amb un ordinador. Les imatges de l’ordinador es mostren a la pantalla a través d’un videoprojector i es poden manipular i controlar mitjançant un llapis o marcador, o directament amb el dit.

Avui en dia, la pissarra digital interactiva o PCI  una eina molt útil que s’ha adaptat a la perfecció dintre del mon educatiu, tot i que no està a l’abast de tothom. Aquesta invenció substitueix a la pissarra tradicional de guix.

A més, és un avenç important degut a la seva facilitat per mostrar-nos recursos com: les imatges, vídeos... També, permet que mentre estem drets puguem interaccionar amb els i les alumnes d’una manera directa i no estiguem davant la pantalla de l’ordinador, cosa que ens fa perdre aquesta connexió amb el grup classe. Aquest ensenyament interactiu augmenta la motivació dels alumnes i fa que aprenguin més i de forma més eficaç. Això, ho podem observar amb els resultats acadèmics de l’alumnat, ja que han millorat d’una manera positiva, gràcies al fet de fomentar la seva motivació. Les PDI possibiliten tenir d’una forma senzilla presentacions més atractives degut a la utilització de colors, marques i línies de diferents mides.

Tot i així, també trobem inconvenients sobre les pissarres digitals interactives. El seu cost és elevat ja que, es necessari afegir el cost del videoprojector i l’ordinador entre altres i això implica que no estigui a l’abast de tothom. A més, si el projector és mòbil pot perdre el seu calibratge i pot causar dificultats a l’hora de mostrar imatges o escriure a la pissarra. També, si algun dels aparells que composen la pissarra digital interactiva falla o es trenca, implica un endarreriment de les assignatures i per tant, un desaprofitament de les classes per part dels alumnes.

Per tant, podem dir que les PDI’s disposen de més avantatges que inconvenients ja que, ens obre les portes als grans coneixements d’Internet, ens permet compartir i descobrir tot tipus de material innovador. També, fa que els docents augmentin la seva autoestima i ganes de ensenyar. Això crea una interacció major i positiva entre l’alumne i el mestre, que fa que els alumnes mostrin més interès sobre allò que el professor els hi està ensenyant.









Comentaris

  1. Mango Habanero - Mapyro
    Find Mango Habanero prices in Maricopa, AZ and other Maricopa metropolitan areas. 경상남도 출장안마 양주 출장샵 Mango Habanero 강릉 출장샵 Pepper Sauce, 5 oz. 광주광역 출장안마 $2.99 포천 출장마사지 Mango Habanero.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

EL DRET D'APRENDRE

LA CREACIÓ D'UN PODCAST Després d'estar treballant amb diversos jocs de eduapp , hem escollit tres que són "Spelling 1", "Match it up 1" i "Animal train". Cadascun d'aquests, estan dissenyats per motivar a l’infant a aprendre, ja que és una manera dinàmica d’ensenyar diversos conceptes. Serveixen per afavorir i potenciar el seu desenvolupament cognitiu, amb la finalitat de facilitar l’aprenentatge significatiu i cooperatiu.   També creiem que aquest tipus d'activitats són molt útils com a recurs professional de l’educació, pel fet que suposen un contacte directe amb la realitat i avui dia estem totalment envoltats de tecnologia. A més a més, com a educador/a és una eina molt àmplia i interessant per a treballar amb els infants diversos temes. El primer joc “Spelling 1” tracta d’ordenar les diferents lletres que ens mostra la pantalla amb el propòsit de formar una paraula, ajudant-nos d’una imatge. D’aquesta manera els nens i...